FANDOM

Dwa są znaczenia tego określenia, które już dziś w ogóle nie jest znane. Po pierwsze był to przysiółek w północno-zachodnich rejonach Niwki, znacznie od niej oddalony; który rozwinął się w I połowie XIX wieku, jako osada przy karczmie i kuźni, przy drodze polnej z Sielca do Modrzejowa; karczmę arendował Żyd z Modrzejowa, Abraham Blumenthal, późniejszy sołtys Sosnowca który zakupił również kuźnię wykuwającą części żelazne do wozów i obręcze żelazne do beczek. O osadzie w ogóle słuch zaginął i mamy nawet kłopoty z dokładnym jej zlokalizowaniem. Natomiast synowie tegoż Blumenthala przenieśli się w połowie wieku do Sosnowca i zbudowali obejście gospodarskie, w tym dom mieszkalny. Obok nich pobudowali się Służałkowie. Zabudowanie te były oddalone nieco od dworca wiedeńskiego i sprawiały wrażenie osobnej osady. Z czasem pobudowano w tym rejonie więcej domów, które dały początek ulicy Targowej. Przyłączono je do Sosnowca w roku 1902 z chwilą utworzenia miasta. Dziś ścisłe, topograficzne jej umiejscowienie nie jest już możliwe.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki