FANDOM

Osiedle Naftowa - osiedle powstałe w 1945 roku na gruzach dzielnicy biedy - Abisynii. Teren Osiedla obejmuje Ulicę Naftową, Akacjową, Różaną i Willowa (Dawniej jeszcze Ulica Obozowa).

HistoriaEdytuj

Stare osiedle slumsów zrównano z ziemią w 1945 roku. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych okolicę zabudowano blokami osiedla Naftowa (pierwszy blok wzniesiony w 1979 roku), (w miejscu obecnych. Osiedle Naftowa powstało tutaj w 1945 roku zaraz po wojnie. Nazwa Osiedla wzięła się, tak samo, jak nazwa ulicy, od tego, że w miejscu dzisiejszych garażów znajdował się punkt przeładunkowy ropy naftowej z pociągu do samochodów, istniejącego tam jeszcze w czasach kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej (w okresie międzywojennym firma Polmin). 1945 rok uważa się także za początek Rodzinnych Ogródków Działkowych Brynica. W 1979 roku, pod dzisiejszym adresem 45, postawiono pierwszy blok należący do Spółdzielni Mieszkaniowej Południe. W tym samym bloku zaczęło funkcjonować pierwsze przedszkole. Z czasem zaczęto budować kolejne bloki. Zarząd Spółdzielni zmienił siedzibę z bloku na przeciw tego pierwszego, do budynku na pod adresem 29D, znajdującego się niedaleko przedszkola 55 (powstałego w połowie lat 80).

Ważne MiejscaEdytuj