FANDOM

Doktor Piotr Stefan Juda - szef sosnowieckiego Komitetu Obywatelskiego Solidarność, od 7 Czerwca 1990 roku do 7 Listopada 1991 roku Prezydent Sosnowca.

BiografiaEdytuj

Piotr Stefan Juda urodził się w się w Mysłowicach 2 Września 1957 roku w rodzinie inteligenckiej. Ojciec, Donat pochodził z Sosnowca, był długoletnim pracownikiem PKP, matka Józefa z zawodu księgowa. Rodzina kultywowała tradycje piłsudczykowskie. Rodzina od lat związana była z Sosnowcem. Brat ojca, Józef Juda był profesorem matematyki w Liceum imienia Stanisława Staszica.

Piotr Stefan Juda jest absolwentem |IV Liceum Ogólnokształcącego imienia Stanisława Staszica w Sosnowcu (matura 1976 rok) i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (1980), gdzie uzyskał tytuł doktora ekonomii (1989). W latach 1980-91 pracownik naukowo – dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ostatnio na stanowisku adiunkta. Prezydent Miasta Sosnowca od 7 Czerwca 1990 do 7 Listopada 1991 był pierwszym prezydentem miasta w III Rzeczpospolitej. Współtwórca Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP i Członek jego pierwszego Zarządu.

W latach 80-tych aktywnie związany z ruchem katolickim. Był członkiem rady diecezjalnej diecezji częstochowskiej i sekretarzem zarządu, a potem v-ce prezesem zarządu Klubu Inteligencji Katolickiej w Sosnowcu. Członek pierwszej Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność na Uniwersytecie Ekonomicznym (lata 1980-81), a także po reaktywacji Związku w 1988 roku W latach 1989-93 Przewodniczący Komitetu Obywatelskiego "Solidarność" w Sosnowcu,

W latach 1991-1995 pracował w Banku Przemysłowo-Handlowym zajmując kolejno stanowiska Dyrektora Oddziału, Dyrektora Departamentu Szkoleń i Rozwoju, a w latach 1993-1995 Członek Zarządu Banku i Vice Prezes Zarządu nadzorujący Pion Zasobów Ludzkich i Pion Sieci Oddziałów. W latach 1995-2001 związał się z ABN-Amro Bank Polska, jako Członek Zarządu kierował kolejno Departamentem Bankowości Korporacyjnej, Pionem Operacji i Administracji oraz Pionem Finansowym. W 2001 roku objął stanowisko Członka Zarządu AIG Bank Polska. W latach 2002-2005 Prezes Zarządu AIG Bank Polska.

Od grudnia 2005 Prezes Zarządu Toyota Bank Polska i Dyrektor Generalny. W latach 2005-2011 Członek Zarządu Związku Banków Polskich, ostatnio Vice Prezes Zarządu, od 2011 roku Członek Rady Związku Banków Polskich. Członek konwentu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (od V. 2013). Jest żonaty, ma 2 córki.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki