FANDOM

Magister Tadeusz Wnuk (urodzony 24 lutego 1945 roku w Sosnowcu) - dyrektor ODRM Sosnowiec, w latach 1973-1978 wiceprezydent Sosnowca, Od 15 Listopada 1978 roku do 3 Stycznia 1980 roku Prezydent Sosnowca, potem wicewojewoda katowicki w latach 19851990, ekonomista, senator V kadencji.

ŻyciorysEdytuj

Ukończył studia w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Katowicach. W latach 19711973 przewodniczył miejskiej komisji planowania w Sosnowcu, był następnie kolejno wiceprezydentem i prezydentem Sosnowca. W latach 19791985 pełnił funkcję I wicewojewody katowickiego, w maju 1985 roku został powołany na stanowisko wojewody katowickiego. Zajmował tę funkcję do maja 1990. Należał do Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

W 1994 roku ukończył studia podyplomowe z bankowości w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Zajmuje wysokie stanowiska w bankowości, w latach 19911995 organizował działalność PBB Invest Bank w województwie katowickim i był dyrektorem oddziału tego banku, w 1996 roku został przewodniczącym zarządu Górnośląskiego Banku Gospodarczego w Katowicach. Działacz sportowy, wieloletni przewodniczący Śląskiego Związku Koszykówki.

Od 19 Października roku 2001 do 18 Października roku 2005 sprawował mandat senatora z ramienia koalicji SLD-UP, wybranego w okręgu sosnowieckim. Brał udział w pracach Komisji Gospodarki i Finansów Publicznych. W 2005 roku nie ubiegał się o reelekcję.

W 1990 został odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski przez prezydenta gen. Wojciecha Witolda Jaruzelskiego.

OdznaczeniaEdytuj

  • Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski (1990)

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki