FANDOM

Ulica Ogrodowa - ulica znajdująca się w dzielnicy Kazimierz Górniczy, są to dawne tereny kopalni Kazimierz-Juliusz.

HistoriaEdytuj

Z końcem XIX i na początku XX wieku na terenie Sosnowca działało Warszawskie Towarzystwo Kopalni i Zakładów Hutniczych. Jego inwestycje znajdują się w dzielnicach: Kazimierzu Górniczym, Porąbce, Ostrowach Górniczych. Towarzystwo eksploatowało węgiel w kopalniach: Feliks, Teodor, Kazimierz-Juliusz. Od 1900 roku rozpoczął się okres pomyślnego rozwoju górnictwa. Dzięki temu Towarzystwo mogło podjąć wiele nowych przedsięwzięć. Wybudowano szkoły, szpital, domy mieszkalne. Domy budowane dla urzędników utrzymywane były w typie dworkowym. Dwa takie domy powstały w sąsiedztwie kopalni Kazimierz przy ulicy Ogrodowej. W podobnej konwencji utrzymane zostało osiedle w Kazimierzu położone przy skrzyżowaniu głównych dróg. Z budownictwem tym związane były ogrody. świadectwem ich świetności są drzewa, pomniki przyrody. Zachowały się one przy ulicy Ogrodowej i odznaczają się dobrą kondycją. Są to ozdobne i pięknie kwitnące gatunki jak tulipanowiec czy surmia. W rejonie tym działa w dalszym ciągu kopalnia Kazimierz Juliusz, jedyna istniejąca jeszcze w Sosnowcu (w trakcie likwidacji).

GaleriaEdytuj

ŹródłaEdytuj

Anna Kubajak (tekst) i Joanna Grzybacz (grafika) - Pomniki przyrody Sosnowca (Wydawnictwo Kubajak) 2004 ISBN 83-87971-69-3

Więcej z Fandomu

Losowa wiki